Brokolicové orecchiette podle Jamie Olivera


Suroviny:


125 g parmazánu
1 velká brokolice
200 g fialové stonkové brokolice (nevím, kde bych sehnala, tak jsem ji prostě vynechala)
30 g konzervovaných ančoviček v oleji
vrchovatá polévková lžíce kaparů
malá sušená chilli paprička (není povinná)
3 stroužky česneku
několik snítek čerstvého tymiánu
300 g těstovin orecchiette (dají se koupit v Grand Moravii)
olivový olej

Postup: 


Z parmazánu odkrojíme kůrku, dáme ji stranou a zbytek nastrouháme. Brokolici rozeberme na růžičky, omyjeme je a dáme stranou. Stonek brokolice oloupeme. V kuchyňském robotu vytvoříme pastu ze stonku brokolice, ančoviček společně s jejich olejem, okapanými kapary, chilli papričkou a oloupaným česnekem. Já jsem přidala ještě lžíci olivového oleje, protože jsem měla směs příliš tuhou a nechtěla se mi patřičně rozmixovat.  
Do velkého hrnce nalijeme vroucí vodu a postavíme na rozpálený sporák. Přidáme těstoviny a špetku soli. Vaříme s mírně odklopenou poklicí podle návodu cca 12 minut. Po 5ti minutách vaření přidáme brokolici a případně dolijeme vroucí vodou z rychlovarné konvice. 
Mezitím dáme na velkou pánev 2 lžíce olivového oleje a brokolicovou pastu (Jamie píše jen jednu lžíci pasty, ale nevím co se zbytkem, tak jsem dala všechnu). Přidáme tymián, kůrku z parmazánu a sklenici vody. Promícháme a za občasného míchání necháme probublávat. 
Uvařené těstoviny s brokolicí scedíme. Hrnek vody, ve které se vše vařilo si odložíme stranou. Z pánve s pastou vyndáme kůrku parmazánu a vsypeme všechny těstoviny s brokolicí. Přidáme 2 hrsti parmazánu a jednu až dvě naběračky horké vody z těstovin. Rychlé mícháme, dokud se těstoviny neoddělí a nebudou se lákavě lesknout. Navršíme na servírovací talíř, zasypeme parmazánem a můžeme podávat. 







Zdroj: Oliver Jamie: 30 minut v kuchyni