čtvrtek 5. března 2015

Rychlé nudle s tofu


Rychlé a zdravé jídlo pro ty co nemají rádi maso. Můžete si ho snadno udělat jako oběd, ale i jako rychlou večeři. Nejdéle vám bude trvat jen nakrájet všechnu zeleninu,ale ta chvilka práce za tu dobrotu stojí. 


Suroviny: 


1 kostka marinovaného tofu (pokud neseženete kupte tofu natural a namarinujte si plátky sojovou omáčkou)
1 menší pórek
300 g hlívy ústřičné - já jí klidně dávám dvojnásobek
1/2 červené kapie
1 mrkev
instantní nudle
několik listů salátu (například čínského zelí, nebo jiného podobného salátu)
sojová omáčka, rybí omáčka
slunečnicový olej
sůl, chilli

Postup: 


Tofu nakrájíme na plátky, pórek na šikmá tenká kolečka, hlívu, papriku a salát na nudličky, mrkve na tenké nudličky julienne.
V pánvi rozehřejeme lžíci oleje a zprudka na něm osmahneme kolečka pórku. Pórek poté vyndáme bokem. Do pánve přidáme další olej a opečeme na něm plátky tofu. Poté přidáme hlívu, papriku a mrkev. Orestujeme cca 3-4 minuty a přidáme omáčky. Já dávám cca 3 lžíce sojové omáčky a 2 lžíce rybí. Toto množství si ale můžete různě upravit, tak aby vám směs chutnala. Nudle v misce zalijeme horkou vodou a necháme změknout. Scedíme je a přidáme k zelenině. Dále přidáme nakrájené listy salátu. Můžeme také přidat trošku horké vody, aby směs nebyla příliš suchá, během několika minut dušení se odpaří. Hotové jídlo ještě ochutnáme a případně dokořeníme - přidáme omáčku, sůl, chilli. .
Servírujeme v misce nebo na talíři a ti šikovnější z nás si na něm pochutnají čínskými tyčinkami.











Zdroj: moje kuchařka s vystřiženými recepty z časopisů. Tento už mám několik let a pouze jsme si do něj přidala zeleninu navíc

Sice jím ráda maso, ale sem tam je příjemné si dát i jídlo bez masa. Toto je jediný recept s tofu, který jsem se za ty roky co vařím naučila dělat a který mi opravdu chutná. U nás doma navíc máme rádi hlívu ústřičnou a pořád hledáme další recepty ve kterých ji můžeme uplatnit.