Cheesecake






Suroviny: 


2x sušenky BEBE máslové kulaté
50 g másla
250 g mascarpone + 1 smetanová lučina (nebo jakákoliv podobné kombinace, můžete použít i tvaroh)
120 g cukru krupice
3 vejce
1 lžička citronové šťávy
2 kelímky zakysané smetany
1 vanilkový cukr
sůl
skořice - nemusí být
k podávání např. čerstvé nebo mražené ovoce, ovocný/ karamelový toping apod.

Postup:

Sušenky v mixeru rozdrtíme na jemno. Přidáme k nim rozpuštěné máslo, promícháme a vsypeme do koláčové formy. Směs rozprostřeme po celém dně a spodní stranou skleničky důkladně upěchujeme. Mascarpone, lučinu, cukr, vejce, citronovou šťávu a špetku soli vymícháme do hladké hmoty. Tu opatrně vlijeme na připravený sušenkový základ a dáme péct do trouby vyhřáté na 190° C 20 minut. Koláč posypeme skořicí a necháme vychladnout. Kysané smetany promícháme s vanilkovým cukrem a špetkou soli a nalijeme na koláč. Ten dáme znovu zapéct do trouby vyhřáté na 210° C cca 5 minut. Po upečení necháme vychladnout, vložíme na minimálně 6 hodin chladit do lednice. Při servírování nejprve uvolníme okraje koláče, poté nakrájíme a podáváme. Koláč můžeme doplnit směsí ovoce, kterou jsme nejprve nechali provařit v kastrůlku, můžeme použít samostatné maliny, na kousky nakrájené jahody, nebo například lesní směs.







Zdroj: http://www.brydova.cz/

Cheesecake je jeden z receptů, na který jsem se dlouho chystala, ale vždy se bála ho udělat - přece jenom pravděpodobnost, že se tak složitý koláč nepovede je dost veliká, že? Ale nedalo mi to a po jedné z ochutnávek v kavárně jsem sedla k internetu a začala hledat. Standardně jsem vyřadila recepty bez hodnocení dalších uživatelů a hledala nějaký se spoustou kladných hodnocení. Nakonec jsem našla, sice mě verze se dvěma různými vrstvami krémů trochu zmátla, ale když už jsem recept našla, tak jsem ho přece jen zkusila. A světe div, on je to vlastně jednoduchý a rychlý koláč a dokonce chutná stejně dobře, jako ten z kavárny. takže mi věřte, že se není čeho bát a rovnou tuhle mňamku taky vyzkoušejte.