Čokoládové muffiny



Muffiny jsou velice rozšířená sladkost posledních let. Já jsem dlouho hledala ten správný recept, ze kterého by muffiny byly nejen krásné, ale i dobré. Myslím, že jsem ho konečně našla a tak se o něj s vámi musím podělit. 



Suroviny: 


375 g hladké mouky
150 g cukru krupice
1/2 kypřícího prášku do pečiva
3 lžíce kakaa
350 ml mléka
1 vejce
50 ml oleje
100 g čokolády

Postup: 


V míse smícháme mouku, kakao a kypřící prášek do pečiva. V druhé míse spojíme mléko, cukr, vejce a olej. Vše chvilku rychle prošleháme. Na tekutou směs prosejeme sypké suroviny, zamícháme a znovu rychle prošleháme. Čokoládu nasekáme na kousky, 2/3 přidáme do těsta, zbylou třetinu si necháme na dozdobení muffinů. Lžící dáváme těsto do muffinových košíčků, plníme cca do 2/3. Já používám silikonové košíčky, ale můžete použít jakoukoliv oblíbenou variantu košíčků. Posypeme sekanou čokoládou. Pečeme v trouby vyhřáté na 180°C cca 20 minut. Hotové muffinky jdou ze silikonových formiček a krásně vyndat.
Osobně mám tyto muffinky nejradši ještě vlažné, když je čokoláda uvnitř ještě částečně tekutá, ale dobré jsou samozřejmě i studené. Hlavně jsou super svačinka do školy nebo do práce. Jen například můj syn nemá rád 80% hořkou čokoládu, takže pokud dělám muffinky pro děti, použiji čokoládu mléčnou.





Zdroj: pochutnamsi.cz