Dýňové sušenky snickerdoodle


Velice chutné podzimní - téměř bych řekla hallowenské sušenky. V našich končinách se jedná o poněkud netradiční recept, rozhodně bych ho ovšem nezatracovala.


Suroviny: 


200 g cukru
100 g Hery
100 g másla
3 vejce M
1 lahvička dýňového pyré
cca 450 g polohrubé mouky
2 lžičky kypřícího prášku
1/2 lžičky jedlé sody
1/2 lžičky soli
na posyp: 100 g cukru moučka + 2 vrchovaté lžičky skořice

Postup: 


Nejprve k dýňovému pyré, na internetu je mnoho receptů jak ho připravit z celé dýně při pečení. Já jsem ovšem použila odřezky z dýně, kterou jsme vydlabávali. Tyto odřezky jsem nasekala na kousky a dala je do kastrolku. Podlila jsem vodou, přidala 2 lžíce cukru a nechala cca 10 minut dusit do měkka. Poté jsem podlila vodu, kterou dýně pustila a směs rozmixovala ponorným mixerem. Přendala do lahviček a odložila než bude potřeba.
Těsto na sušenky připravíme v robotu. Z cukru, másla a Hery vyšleháme hladkou pěnu. Poté postupně přidáme vajíčka a necháme je řádně zašlehat. Sypké suroviny spolu promícháme a pomalu přidáme do vyšlehané pěny.  Nakonec necháme zapracovat i dýňové pyré. Hotové těsto přendáme do plastové zavírací krabičky a dáme na 90 minut zchladit do mrazáku.
Mezitím si připravíme posyp spojením cukru spolu se skořicí. Z chladného těsta formujeme lžícemi kuličky, obalujeme je ve skořicovém cukru a dáváme na plech vyložený pečícím papírem. Celkem jsem udělala 24 velkých sušenek - 8 na jednom plechu. Mezi sušenkami necháváme mezery, při pečení se kuličky hodně rozplácnou. Pečeme ve vyhřáté troubě na 180° C 20 minut. Pokud chcete péct všechny plechy naráz použijte horko-vzduch, pokud každý zvlášť připravte si sušenky vždy těsně před tím, než dáte plech do trouby, zbytek těsta pak vraťte do mrazáku. Poté vyndáme a na horkém plechu necháme ještě 10 minut dojít. Skladujeme ve vhodné krabici tak, aby se k sušenkám nedostal vzduch.






Zdroj: http://www.centercutcook.com/

Tyto sušenky jsem dělala jako velký pokus a vlastně až po tom, co jsem je připravila jsem se podívala co vlastně znamená výraz snickerdoodle. Jedná se o sušenky obalené před pečením ve skořicovém cukru, který při pečení popraská a sušenky tak získají zajímavý vzhled. Tyto sušenky jsou hrozně dobré a úplně jiné, než na co jsme v ČR zvyklí. Musím proto zkusit i další verze těchto sušenek, protože angloamerické stránky se jimi jen hemží.