sobota 5. července 2014

Celozrnné muffiny s rybízem





Suroviny: 


2,5 hrnku celozrnné pšeničné mouky (já jsem dala polovinu normální a polovinu celozrnné)
1/2 hrnku třtinového cukru
1 vanilkový cukr
1 kypřící prášek do pečiva
2 vejce
1/2 hrnu oleje
1 hrnek rybízu (nebo jiné drobné ovoce: maliny, malé jahody, borůvky, ...)
mléko podle potřeby

Postup: 


Všechny suroviny spolu zamícháme. Mělo by vzniknout těsto bez hrudek lepivé konzistence. Pokud je těsto příliš tuhé přidáme trochu mléka a znovu řádně promícháme. Jako poslední opatrně přidáme rybíz. Těstem plníme muffinové košíčky cca do 2/3. Já mám nejlepší zkušenost se silikonovými formičkami. Používala jsem i plech na muffiny i papírové košíčky. Z plechu mi muffinky obvykle šly špatně vyklepnout, papírové košíčky jsem musela použít alespoň dva, aby se košíčky moc "nerozplizly" a kombinace plechu s košíčky se mi nelíbí, protože ne každé papírové košíčky ideálně pasují do každého plechu.
Pečeme na 200 ° C odhadem 15-20 minut než muffinky na povrchu zezlátnou.






Zdroj: http://varecha.pravda.sk/