Jak vařit uzené maso


Toto je moje otázky na mamku, každý rok před vánoci. A pokud to neví ani vaše maminka, jkněte sem, můj blog už to ví. 


Suroviny: 


uzené maso - podle mojí maminky je nejlepší to s kostí, například kýta nebo ocásek

Postup: 


Maso nejprve opláchneme a vložíme do papiňáku. Zalijeme ho studenou vodou a dáme vařit. Vody dáme tolik, aby maso bylo ponořené, ale pokud kousek kouká, nic se neděje. Chceme-li vodu z masa použít na polévku, můžeme do ní přidat 2-3 bobkové listy, několik kuliček nového koření a několik kuliček pepře. Maso vaříme podle velikosti, cca 45 minut až hodinu. Ihned po otevření papiňáku slijeme horkou vodu (odložíme si ji na polévku) a maso zalijeme vodou studenou. Maso necháme ponořené 5 minut, aby se zatáhlo. Maso vyndáme a necháme vychladnout. Další použití masa záleží na nás. Můžeme servírovat ještě teplé s bramborovou kaší nebo čočkou, studené s chlebem a hořčicí, nebo použít do polévky.




Tento minipříspěvek jsem si napsala hlavně sama pro sebe. Takto totiž vaří uzené maso moje maminka a mně velice chutná. Jenže maso vařím cca 1x za rok a vždy zapomenu, jak dlouho se vaří a na jak dlouho se má ponořit do studené vody. Vždy tedy mamince volám a prosím jí o pokyny, jak mám uzené vařit. Takže teď už jí konečně volat nemusím.... mrknu se do vlastního blogu :-)