Čevabčiči





Suroviny:


500 g mletého masa v poměr 3:2 hovězí a vepřové (300 g hovězího a 200 g vepřového)
1 menší cibule
1 vejce
1 lžíce másla
sůl, pepř

Postup: 

Cibuli oloupeme, nakrájíme najemno a na másle ji osmahneme. Přendáme do mísy a necháme vychladnout. Přidáme maso, vejce, sůl a pepř. Soli ani pepře se nemusíme bát, na toto množství masa dáme cca 1 lžičku soli a 1/3 lžičky pepře (pokud budou konzumovat děti množství pepře snížíme). Ze směsi tvarujeme navlhčenýma rukama válečky a pokládáme na plech vyložený pečícím papírem. Každý váleček by měl mít cca 70 g -  z této várky by jich mělo tedy být cca 8 kusů. Čevabčiči pečeme v trouby vyhřáté na 180° C cca 15 minut. Upečené maso necháme 5 minut odpočinout a můžeme servírovat. Klasicky s bramborami, hořčicí a křenem. Já jsem křen nahradila čerstvým salátem coleslaw.








Zdroj: Vaněk Roman: Kouzlo kuchyně Čech a Moravy aneb dědictví našich babiček

Asi by mě nikdy nenapadlo jen tak samu od sebe vařit toto jídlo, které jsem naposledy jedla ve školní jídelně, ale listovala jsem si půjčenou kuchařkou a vybírala jsem co z ní zkusím. Našla jsem toto jídlo a zkusila ho jen tak z nostalgie. Musím říct, že jsem byla nadšená a rozhodně si čevabčiči ještě někdy uděláme. Pačené maso zůstalo šťavnaté a všichni jsme si na něm moc pochutnali.