Šafránové rizoto s krevetami






Suroviny:


300 g rýže (ideálně by to měla být rýže vhodná na rizoto, například arborio, já jsem ovšem použila basmati a i tak bylo rizoto výborné)
cca 800 ml horkého vývaru (ideální je čerstvý vývar, lze ovšem použít i voda spolu se sypkým vývarem)
200 ml bílého/růžového vína
šafrán (já mám falešný šafrán z dovolené v Turecku, toho se může použít hodně a i tak moc nebarví, pravého šafránu stačí špetka a rizoto bude mít krásně žlutou barvu)
50 g másla
cibule, případně 2-3 jarní cibulky
parmazán na dochucení
sůl

olivový olej
mistička mražených malých krevetek - cca 250 g
smetana na vaření
šťáva z jednoho citronu
2-3 stroužky česneku
sůl, pepř

Postup:


Ve vysoké pánvi rozpustíme máslo a osmahneme na něm cibulku nakrájenou na menší kousky. Ještě než cibule zhnědne přidáme propláchnutou a okapanou rýží a chvíli společně smažíme. Rýže by se měla obalit v másle a získat plnější bílou barvu. Poté přidáme víno a necháme odpařit. Poté postupně přidáváme horký vývar, vždy po jedné až dvou naběračkách, tak aby byla rýže stále ponořená. často mícháme. Tento postup opakujeme tak dlouho než je rýže měkká. V průběhu vaření přidáme šafrán a sůl.
V menší pánvičce na olivovém oleji osmažíme krevetky. Ty pustí hodně vody, kterou můžeme slít. Po chvilce přidáme smetanu na vaření, rozmělněný česnek, šťávu z citronu, sůl a pepř. Necháme chviličku povařit a přidáme do hotové rýže. Vše důkladně zamícháme, přidáme podle chuti strouhaný parmazán a necháme cca 10 minut odpočinout. Parmazán se za tu dobu rozpustí, smetana se vsákne do rýže a pokrm získá ideální krémovou konzistenci.
Podáváme ozdobené nastrouhaným parmazánem se zeleninovým salátem.







Jednou jsem jeli na nákup do Makra a kamarádka chtěla, ať jí koupím mražené malé krevetky. Prý jsou moc dobré. Tak mi to nedalo a kilový balíček jsem si také koupila a hned jsem na internetu začala hledat recepty, ve kterých bych nově nalezenou surovinu mohla uplatnit. No a musím říct, že hned první pokus dopadl výtečně. Rizoto nám velice chutnalo a krevetky si díky tomu získali čestné místo v našem mrazáku. Jejich úprava je navíc velice rychlá a jednoduchá. Tak je taky zkuste... 

Zdroj: http://www.ceskatelevize.cz/porady/10084897100-kluci-v-akci/