Vláčný jablečný rychlý koláč




Suroviny:  



300 g jablek
300 g hladké mouky
100 g třtinového cukru
1 kypřící prášek do pečiva
80 g másla
2 vejce
skořice
rozinky
sekané mandle na posypání (nemusí být)
tuk a hrubá mouka na vymazání formy

Postup: 


Jablka nastrouháme na hrubo, promícháme s cukrem a necháme 10 minut odležet, tak aby pustila šťávu. Máslo rozpustíme a necháme vychladnout. Do mísy s jablky přidáme všechny další suroviny a důkladně zamícháme. Těsto zůstane tužší, ale není potřeba ho ředit. Formu na pečení vymažeme máslem a vysypeme hrubou moukou. Těsto přendáme do formy a rozetřeme ho do krajů - s ohledem na jeho tuhost se samo nerozteče. Koláč posypeme skořicí a sekanými mandlemi a dáme péct do vyhřáté trouby na 180° C cca 30-45 minut. Po vyndání necháme koláč ve formě a přímo v ní jej můžeme servírovat (aspoň pokud máte pěknou formu jako já).








Zdroj: Zatloukalová Jana Floretýna: Kuchařka pro dceru

Tento koláč jsem vlastně ani na blog dávat nechtěla, jenže každý kdo ho ochutnal chtěl recept. A to mi nedalo - přece ho tady nebude několikrát přepisovat na papírky. Jedná se totiž o opravdu rychlý koláč, který uděláte snadno i když máte doma malého pomocníka jako já. To jsou přece dobré důvody, abych vás na něj upozornila. Takže tady je. Zkuste ho upéct a uvidíte, že nezklame. Je to opravdová lahůdka. A pro hubené požitkáře doporučuji podávat s čerstvě vyšlehanou domácí šlehačkou, to bude teprve pošušňáníčko. 
Formu jsem koupila na výletě s nebožkou babičkou do Klášterce nad Ohří, v podnikové prodejně Thun.