Králík po kanadsku ala teta Soňa



Suroviny: 


1 králík (ideálně naporcovaný, případně je potřeba ho naporcovat - já osobně si vždy najdu na
https://www.youtube.com/ video s návodem a porcuji podle toho - chce to trochu praxe, ale po pár králících už to jde samo)
1 smetana na vaření / zakysaná smetana (podle chuti)
rajčata v konzervě (lze nahradit 1 dl kečupu)
1 cibule
3 stroužky česneku
máslo na smažení
1 lžička soli
1 lžička octu
1 lžíce cukru
1 lžíce sojové omáčky
1 lžíce worcestrové omáčky
chilli, pepř - podle chuti

Postup: 


V kastrolku rozpustíme máslo a osmažíme na něm cibuli nakrájenou na jemno a česnek na plátky. Přidáme rajčata a ostatní suroviny: sůl, ocet, cukr, omáčky, chilli, pepř. necháme projít varem. Do svařené směsi naložíme králíka a necháme v chladu odpočívat ideálně přes noc. 
Králíka dáme do pekáče, podlijeme vodou (cca do 1/3 až 1/2 králíka) a zakrytého pečeme při 200 ° C.   Délka pečení je různá, podle stáří a velikosti králíka. Obvykle to je okolo 2 hodin. Já kontroluji po 30ti minutách a případně přidávám vodu. Po upečení vyjmeme králíka a udržujeme v teple. Omáčku přepasírujeme přes cedník, dáme do kastrolku, zalijeme smetanou (pokud je omáčka hodně řídká zahustíme moukou) a povaříme. Králíka udržuji v teple tak, že ho vrátím do pekáče, lehce podliji vodou a vložím do vypnuté, ale stále teplé trouby. 
Králíka servírujeme přelitého omáčkou spolu s oblíbenou přílohou, například s knedlíkem či těstovinami.












Teta Soňa vlastně není moje teta, ale švagrová. Mluvím o ní jako o tetě, aby si můj syn zvykl, že to je jeho teta. Oficiálně je to králík po kanadsku, ale Soňa v něm udělala celkem dost úprav a proto to ala Soňa. 
Recept na králíka jsem z ní vymámila ihned po jeho prvním ochutnání (spolu s jedním králíkem), abych si ho mohla ihned vyzkoušet. A okamžitě se z něj stal můj oblíbený recept. Králík díky naložení není suchý a rády ho konzumují všechny generace mojí rodiny; zvu na něj babičky i prababičky.