Domácí žervé



Suroviny: 


2 velké bílé jogurty (já používám nejradši Choceňský)
1 smetana ke šlehání
1 zakysaná smetana (nemusí být)
sůl


Postup: 


Všechny suroviny smícháme v míse dohromady (šlehačku nešleháme). Soli přidáme podle chutí, já dávám i dítěti, proto dávám pouze decentně. Do hrnce vložíme pařáček na knedlíky (je možné použít i hustý cedník), do něj plátýnko, utěrku nebo jinou hustou látku a do ní vlijeme vzniklou směs. Ta má tekutou a hladkou konzistenci. Zavážeme a necháme v chladu odkapávat 24 hodin. Já vždy cca po 12ti hodinách vyliji vzniklou syrovátku, aby jí nebylo moc a nedotýkala se sýra. Výsledný sýr je možné přímo konzumovat nebo různě dochutit, například čerstvými bylinkami, šunkou, zeleninou. 





Tenhle recept koluje po internetu v mnoha obměnách, ale ke mně se dostal teprve před nedávnem. Výhodu je, že vydrží v ledničce minimálně týden a je ho opravdu hodně. Vyzkoušela jsem napřed na sobě a svých nejbližších a pak s ním postupně seznamovala své okolí. Dnes ho dělá celá moje rodina a už i nejbližší přátelé. Je ideální hlavně pro rodiny s dětmi, kde bývá spotřeba sýrů typu žervé veliká. takže neváhejte taky zkusit. Ta troška práce za tu lahůdku stojí.